شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
مسعود پزشکیان

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حمایت‌های رهبر انقلاب رئیس‌جمهور منتخب گفت: حمایت رهبر معظم انقلاب بزرگ‌ترین سرمایه دولت چهاردهم است که باید آقای پزشکیان قدر آن را بداند.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در کشور در نهایت صحت و دقت برگزار و جمهوری اسلامی یک‌بار دیگر در آزمون انتخابات و برگزاری آن سربلند شد.

وی ادامه داد: مردم رئیس‌جمهور منتخب خودشان را انتخاب کردند و ان شاءالله دکتر پزشکیان بتواند در عمل به وعده‌هایشان و خدمت‌رسانی حداکثری به این مردم بزرگ و شریف موفقیت داشته باشند.

صادقی نسب به پیام‌های انتخابات اشاره کرد و گفت: باید نسبت به ۶۰ درصد و ۵۰ درصدی که در دورهای اول و دوم در انتخابات شرکت نکردند، فکر جدی داشته باشیم، این ها مردم ما هستند و مسلماً دلخوری‌هایی دارند و این دلخوری‌ها بایستی برطرف شود.

حمایت‌های ویژه رهبر انقلاب در پزشکیان

وی افزود: ان شاءالله رئیس‌جمهور منتخب با حمایت‌های ویژه‌ای که رهبری معظم انقلاب از ایشان داشته اند بتواند اعتماد عمومی را ترمیم کند و ما در انتخابات بعدی شاهد حضور بالای هفتاد، هشتاد درصد مردم باشیم.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: در دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی که دکتر پزشکیان هم حضور پیدا کرد، نشان داد که انسان بی‌تکلفی است و مسلماً از هر فرصتی برای ایجاد همدلی و همراهی استفاده می‌کند که این خصوصیات بسیار دل نشین است و ما را به یاد آرمان‌های انقلاب می‌اندازد به طوری که این رفتارها، رفتارهای انقلابی اصیل است.

وی ادامه داد: ان شاءالله که رئیس جمهور منتخب بتواند که این رفتارها را حفظ و بیشتر هم تقویت بکند و در کنار این مهم شاهد همراهی مجلس با دولت باشیم خصوصاً در این دیداری که رهبر معظم انقلاب داشتند بر ضرورت همراهی مجلس با دولت تاکید کردند که این نکته بسیار مهمی است. رهبری معظم انقلاب همواره از دولت‌هایی که با رای مردم بر سر کار آمدند حمایت کرده اند و این پشتوانه بزرگ اسلامیت نظام را در کنار رای مردم و در کنار جمهوریت همواره داشتند و این جزو خصوصیات بارز رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

صادقی نسب، حمایت‌های رهبر انقلاب از دولت را مهم برشمرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب حمایت‌های بسیار ویژه ای از آقای پزشکیان و دولت منتخبشان دارند. من به خاطر ندارم که در هیچ دوره ای رهبری انقلاب به این اندازه توصیه اکید به همراهی با دولت دارند. اولین دلیلش این است که طبق سنت ایشان احترام به رای مردمی دارند که رئیس جمهوری را انتخاب کردند.

کلیت نظام و انسجام دغدغه رهبر انقلاب

وی ادامه داد: دلیل دوم حمایت رهبر معظم انقلاب مسئله کلیت نظام و انسجام در خدمت رسانی است. کارشکنی در کار دولت به معنای عدم توفیق نظام حکمرانی است؛ دولت جدای از حاکمیت نیست لذا همان طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند موفقیت دولت موفقیت ما و موفقیت همه ملت است.

کارشناس مسائل سیاسی دلیل سوم را اعتماد رهبر معظم انقلاب به دکتر پزشکیان عنوان کرد و گفت: دکتر پزشکیان باید از این سرمایه اعتمادی که رهبری به ایشان دارند حداکثر بهره را ببرد و هرگز به این اعتماد ضربه نزند.

کارشناس مسائل سیاسی به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست خارجی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان ارتباط حداکثری با همه دنیا را می خواهند به غیر از سرزمین سرزمین های اشغالی و دولت جعلی صهیونیستی که ما آن را به رسمیت نمی شناسیم.

وی گفت: اگر قرار است که ما با غرب ارتباط داشته باشیم از نکات مثبت غرب بهره بگیریم که در فرمایشات رهبری انقلاب هم وجود دارد و زیر یوغ آن ها نرویم.

نباید به غرب اعتماد کرد

این استاد دانشگاه افزود: با این کشورها ارتباط داشته باشیم اما اعتماد نکنیم. یکی از ایراداتی که به برجام این بود که متاسفانه اعتماد به غرب بود. اگر اعتماد به غرب نبود امروز نتایج بسیار بهتری در برجام شاهد بودیم، لذا رهبری انقلاب مخالف انزواگرایی، افراطی گری، مخالف بستن فضاها و موافق افزایش انتخاب های مردم هستند.

وی ادامه داد: وقتی که خودرو گران و بی کیفیت به مردم می دهیم، درست است که مردم می خرند اما در عوض نارضایتی خودشان را در عرصه انتخابات و با عدم مشارکت می زنند که نشان می هند که باید این رویه اصلاح شود.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: در حوزه خودرو، لوازم خانگی و ... زمانی که تولید کننده داخلی فهمید رقیب دارد، شروع به افزایش کیفیت می کند و آن زمان است که شما می توانید سربلند باشید و یک بازار داخلی پویا داشته باشید.

صادقی نسب با اشاره به مولفه های یک دولت خوب، گفت: دکتر پزشکیان باید به دنبال شایسته سالاری باشد و افرادی که قرار است اداره امور مردم را انجام بدهند در حد و اندازه های این ملت بزرگ باشند.

کارشناسان رانتی نباید در دولت حضور داشته باشند

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شعار رئیس جمهور منتخب بهره مندی از کار و نگاه کارشناسی است. کارشناسان قلابی و کسانی که با رانت وارد دانشگاه شده، با بورسیه خارج گرفته و بعدها جذب هیئت های علمی شده اند به درد کشور نمی خورند. مسئله بعدی پرهیز از دعوای سیاسی و بلند نظر بودن است، بنابراین تلاش آقای رئیس‌جمهور اجماع گرایی باشد. رهبر معظم انقلاب الگوی بسیار خوبی هستند.

وی توجه به سیاست خارجی را مهم برشمرد و گفت: یکی از شعارهای آقای پزشکیان تحقق رشد اقتصادی است و در یکی از سخنرانی های خودشان بیان کردند که برای داشتن رشد هشت درصدی ما بدون سرمایه گذاری خارجی نمی توانیم موفق باشیم، در این میان این سوال به وجود می آید که چه کسانی قرار است این سرمایه گذاری خارجی را جذب کنند آیا غیر از دستگاه دیپلماسی و بازوی ارتباط ما با دنیا است. ما اگر می خواهیم سرمایه گذاری خارجی در کشورمان باشد و با دنیا ارتباط داشته باشیم باید افرادی را انتخاب کنیم که توان این کار را داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha